Elokuu sen kun hupenee ja mun kurkku kiristyy. Pientä kuumeenpoikasta yritti tuossa alkuviikosta iskeä, mutta onneksi taisi väistyä. Olen tällä viikolla hemmotellut itseäni vähän liikaakin - kävin R:n kanssa syömässä koreasti (melkein parinkympin edestä) ja päädyttiin yöksi hänen luokseen. Yö kului niinkin villisti kuin tumblria selaillen ja hulluna räkättäen. Seuraava aamu alkoi vasta kahdentoista jälkeen mukillisilla kaakaota ja päivän aikana me vielä leipaistiin lapsuuden perinneherkkua.

Eilen annoin itselleni luvan kuluttaa runsaat parikymppiä H&M:ssä ja johan mieli parani. Sain myös viimein kirjastosta kirjan, jonka olin varannut jo viime viikolla, ja sehän tuli sitten ahmaistua eilisen aikana. En tiedä oliko fontti niin iso vai oliko se vain niin helppoa tekstiä koska en ole tainnut ennen lukea noin nopeasti (n. kuudessa tunnissa) jotakin kirjaa. Aika lähelle pääsivät tosin Nälkäpelin 1. osa, Geishan muistelmat ja Jumalat juhlivat öisin -kirjan toinen lukukerta. Jälkimmäisen kanssa mulla oli nimittäin sellainen kannustin, että seuraavan aamuna piti lähteä kouluun kirjoittamaan essee kirjasta, ja olin viimeksi lukenut sen melkein vuosi sitten. :D Yllättävää kyllä taisin saada esseestä sellaiset 50 pistettä.

Joka tapauksessa, halusin tehdä merkinnän tämänhetkisistä piristyksen aiheista. 9 asiaa jotka saivat minut tänään hymyilemään:

1villis-normal.jpg1. Villapaidat. Aidot, karheat yksilöt, jotka kutittavat paljasta ihoa ja ovat itkettävän nättejä. Valitettavasti ne usein jäävät myös niiksi "kotivilliksiksi" joita ei kehtaa ihmisten ilmoilla käyttää, jos ei mökkireissuja lasketa. Eikä niitä lasketa.

1muistikirja-normal.jpg2. Käyttämättömät muistikirjat, jotka odottavat pinossa kirjoituspöydän ylimmässä laatikossa. Mun sormet syyhyää päästä tuhoamaan nuo viattoman puhtoiset sivut harva se päivä, mutta tämänhetkisessä päiväkirjassakin on vielä reippaasti yli puolet jäljellä. Hiljaa hyvä tulee.

2yogi-normal.jpg1yogi-normal.jpg3. Yogi-tee. Nyt kun syksy tulee, on aika taas kallistaa teekuppia hämärtyvissä illoissa. Rooibos African Spice on oma suosikkini, olen tainnut imaista sitä kurkkuuni jo viiden purkin verran tässä vuoden sisään, mutta vielä en ole kyllästynyt.

1kirja-normal.jpg4. Vetävät kirjat, jotka vievät mukanaan niin että tulee (vahingossa) lukeneeksi ne yhden päivän aikana. Hups.

1kynnet-normal.jpg5. Uudet pökät. Kuinka teinimäiset trikoopöksyt hyvänsä, ovat ne jalassa ihanan joustavat ja vapauttavat. Pystyn istumaan lootusasennossa tietokoneen äärellä! Kuinka moni voi tehdä sitä pillifarkut jalassa, häh? (Ja halkeileva kynsilakka on päivän piristys myös. Kummasti fuksianpunainen/oranssi kynsilakka tekee olon itsevarmemmaksi, vähän sama vaikutus ehkä kuin punaisella huulipunalla. Suosittelen.)

1kirjat-normal.jpg6. Ikisuosikit, jotka eivät kulu sitten millään. Jokaisen näistä suosikkikirjoistani olen vähintään sen kahdesti lukenut. (Lapsuuteni lempikirjan Ronjan varmaan kaksinumeroisen määrän verran.)

1haahuilu-normal.jpg7. Haahuilu ystävien kanssa. (Makkarasääri olen minä.)

1basilika-normal.jpg8. Basilika. Kokeilkaa joskus huviksenne leivän päällä jotain ihanaa kermaista juustoa, tomaattia ja tuoretta basilikaa. Saat helposti puuduttavan perinteisestä aamupalaleivästä vähän päivitetymmän version.

pocahontas-normal.jpg

9. Olen tämän viikon elänyt jonkinlaista Disney-vaihetta - kappaleet Pocahontasista, Mulanista, Notre Damen kellonsoittajasta sekä Kaunottaresta ja hirviöstä ovat soineet lakkaamatta. Parasta on tietenkin laulaa mukana antaumuksella, mieluiten esim. suihkussa tai ruokaa laittaessa. Hei, en ole ihan vielä opiskelija & vakavasti otettava aikuinen, kyllä mä saan joikata Disneytä niin että kämpän seinät väpisee.